مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 16:502022-11-26پزشكي

مبتلایان به آنفولانزا، چه بخورند و چه نخورند؟


ترکیب سبزیجات رنگی و برگ سبز با میوه ها به صورت اسموتی به عنوان یک میان وعده عالی برای مصرف در زمان بیماری به دلیل داشتن ویتامین C و دیگر خواص آنتی اکسیدانی پیشنهاد می شود.

- کارشناس ارشد تغذیه بیمارستان زینبیه خورموج گفت: از مصرف غذاهای سرخ شده، غذاهای شیرین، پر ادویه و تند در هنگام ابتلا به بیماری آنفولانزا به دلیل کاهش سیستم ایمنی بدن و تحریک گلو پرهیز شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ سکینه قاسمی صداقت روز شنبه 5 آذر اظهار کرد: با شروع فصل سرما آنفولانزا در نقاط مختلف دنیا شیوع پیدا می کند، آنفولانزا یک بیماری ویروسی است که علائمی مانند تب، سردرد، بدن درد، سرفه و گرفتگی با آبریزش بینی همراه است و از آنجایی که در طی این بیماری نیاز بدن به کالری افزایش می یابد و از طرفی اشتهای فرد کاهش می یابد پس رعایت اصول تغذیه صحیح می تواند در بهبود سریع تر این بیماری نقش داشته باشد.

وی در خصوص شرایط جسمی که در این بیماری به وجود می آید گفت: توصیه می شود که تعداد وعده های غذایی خود را افزایش و حجم هر وعده را کاهش دهید، مصرف مایعات خود را برای جلوگیری از کم آب شدن بدن، افزایش داده و از غذاهایی مانند سوپ مرغ و آبگوشت روزانه استفاده کنید.

کارشناس ارشد تغذیه تصریح کرد: ترکیب سبزیجات رنگی و برگ سبز با میوه ها به صورت اسموتی به عنوان یک میان وعده عالی برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبتلایان به آنفولانزا، چه بخورند و چه نخورند؟

مبتلایان به آنفولانزا، چه بخورند و چه نخورند؟