مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 14:502022-11-26پزشكي

تولید بیش از 180 محصول فناورانه در دانشگاه علوم پزشکی تهران


رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران از تولید بیش از 180 محصل فناورانه در این دانشگاه خبر داد و گفت: قرار است 50 داروی تولید شده جدید در این دانشگاه رونمایی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، دکتر حسین قناعتی امروز در مراسم رونمایی از فاز اول پروژه ژن درمانی کودکان مبتلا به سرطان خون با اشاره به دستاوردهای محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: تاکنون 180 محصول فناورانه و صدها دارو در این دانشگاه به تولید رسیده است.

وی با بیان اینکه همچنین مطالعات 50 داروی های تک نیز به پایان رسیده و در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد، گفت: میزان تولیدات فناورانه این دانشگاه ها از مجموعه های صنعتی کشور بیشتر و این دستاوردها ناشی از اقدامات دیرینه محققان دانشگاه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: علت این موفقیت قرار گرفتن اساتید در کنار بخش های صنعتی و تولید محصولات دانش محور بر اساس نیازهای کشور است.

قناعتی با اشاره به اقدام دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه راه اندازی مرکز نوآوری در یافت آباد به مساحت 17 هکتار گفت: در این مرکز قرار استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت مستقر شوند و امیدواریم با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بتوانیم این مرکز را راه اندازی کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید بیش از 180 محصول فناورانه در دانشگاه علوم پزشکی تهران

تولید بیش از 180 محصول فناورانه در دانشگاه علوم پزشکی تهران