مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 13:002022-11-26اقتصادي

بورس انگور و کشمش در استان قزوین راه اندازی شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بورس محصول انگور و کشمش با هدف ایجاد یک بازار فراگیر باید برای اولین بار استان قزوین راه اندازی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، رضا افلاطونی روز شنبه در نشست میز توسعه صادرات محصول کشمش و صنایع وابسته که با حضور محمود بازاری مدیرکل ترویج سازمان توسعه و تجارت برگزار شده بود، اظهار کرد: بورس محصول کشمش و انگور به عنوان یک بازار جدید با ایجاد بازاری فراگیر، یکپارچه و متشکل و سازمان یافته در صدد رفع مشکلات موجود بر آمده و سبب سهولت در امر دادوستد این محصول می شود.

وی بر توسعه زنجیره ارزش انگور و کشمش در استان قزوین تاکید کرد و گفت: از برگ انگور گرفته تا محصول انگور و فرآوری آن همگی دارای زنجیره ارزش است که با کمک این زنجیره و راه اندازی بورس می توان تحول عظیمی در استان رقم زد.

افلاطونی تصریح کرد: برای ارتقا محصول انگور و کشمش کارهای بسیاری صورت گرفته است، مثلاً ارقام انگوری که در 35 هزار هکتار باغ ما وجود داشت، ارقام تجاری و به روز نبودند که درحال بروزرسانی است.

این مسئول ادامه داد: با تعیین یک مدیر پروژه برای ارتقا انگور و کشمش برنامه سرشاخه کاری و طرح فراز در استان قزوین عملیاتی شده است و افت درخت انگور به دلیل سرمازدگی با ورود مرکز تحقیقات در حال مرتفع شدن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بورس انگور و کشمش در استان قزوین راه اندازی شود

بورس انگور و کشمش در استان قزوین راه اندازی شود