مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 12:052022-11-26بين الملل

پرونده حقوق بشر مصر؛ پارلمان اروپا در روابط با قاهره بازنگری می کند


پارلمان اروپا قطعنامه ای را درباره وضعیت حقوق بشر در مصر تصویب کرد که شامل درخواست برای بازنگری همه جانبه در روابط اتحادیه اروپا با قاهره بود.

- پارلمان اروپا قطعنامه ای را درباره وضعیت حقوق بشر در مصر تصویب کرد که شامل درخواست برای بازنگری همه جانبه در روابط اتحادیه اروپا با قاهره بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم، پارلمان اروپا با 326 رای موافق قطعنامه ای را درباره وضعیت حقوق بشر در مصر تصویب کرد که شامل درخواست برای بازنگری همه جانبه در روابط اتحادیه اروپا با دولت مصر به دلیل پرونده حقوق بشری بود.

این قطعنامه در پارلمان اروپا با 326 رای موافق، 46 رای مخالف و 186 رای ممتنع تصویب شد.

در این قطعنامه آمده است، با وجود اینکه توانمندسازی جامعه مدنی تعهد مشترکی است که در اولویت های همکاری میان اتحادیه اروپا و مصر و نیز قانون اساسی این کشور ذکر شده، اما وضعیت حقوق بشر در مصر بهبود اساسی نداشته و هیچ یک از قوانین مربوط به آن از جمله قوانین مربوط به حق آزادی بیان، تجمع مسالمت آمیز، ایجاد تشکل ها و آزادی رسانه ها، پیش از میزبانی اجلاس آب وهوایی توسط مقامات مصری اصلاح نشد.

در این قطعنامه خواسته شده علاء عبد الفتاح، چهره حقوقی و فعال مصری و ده ها مدافع حقوق بشر، وکیل، خبرنگار، فعال صلح جو، چهره سیاسی و فعال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده حقوق بشر مصر؛ پارلمان اروپا در روابط با قاهره بازنگری می کند

پرونده حقوق بشر مصر؛ پارلمان اروپا در روابط با قاهره بازنگری می کند