مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 12:002022-11-26سياسي

مطالعه بافت تاریخی تویسرکان در مراحل نهایی است


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تویسرکان با بیان اینکه مطالعه بافت تاریخی این شهرستان در مراحل نهایی است، گفت: پیش بینی می شود مطالعات تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

- اسحاق ترکاشوند در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بافت تاریخی تویسرکان مانند 167 شهر دیگر در سال 84 توسط شورای عالی معماری، شهرسازی ابلاغ شد، افزود: در شهرستان تویسرکان بیش از 60 هکتار بافت تاریخی وجود دارد.

وی با بیان اینکه بافت تاریخی این شهرستان نسبت به دیگر شهرها وضعیت بهتری دارد، اظهار کرد: چندین مرکز محله بکر و دست نخورده در تویسرکان موجود است اما اگر شهرداری با سرعت فعلی و اخذ یکی در میان استعلام از میراث فرهنگی پیش رود، این بافت از بین خواهد رفت.

ترکاشوند با اشاره به اینکه سال قبل 250 میلیون تومان اعتبار برای مطالعه بافت تاریخی شهرستان درنظر گرفته شد، مطرح کرد: مطالعه بافت تاریخی تویسرکان در مراحل نهایی است و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه بخشی از اعتبارات سفر هیأت دولت به استان همدان مربوط به بافت های تاریخی است، یادآور شد: اگر این اعتبار اختصاص پیدا کند اتفاقات خوبی در بافت تاریخی تویسرکان خواهد افتاد و اقداماتی مانند مرمت، احیاء و جداره سازی برای این بخش درنظر گرفته ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطالعه بافت تاریخی تویسرکان در مراحل نهایی است

مطالعه بافت تاریخی تویسرکان در مراحل نهایی است