مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 11:452022-11-26سياسي

10 برابر شدن ضریب امنیت و تولید سوخت در «فردو»


در حالی که آمریکا و سه کشور اروپایی با صدور قطعنامه ای در شورای حکام تلاش داشتند امتیازاتی را از ایران در برخی مسایل فنی و سیاسی بگیرند، اقدام متقابل ایران، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، انتقال دو آبشار از سانتریفیوژهای IR-6 به سایت فردو و تولید اورانیوم 60 درصدی در آن، ضریب امنیت فردو را ارتقا و از سویی ذخایر اورانیوم با غنای بالای ایران را در کوتاه ترین زمان افزایش خواهد داد.

سازمان انرژی اتمی در واکنش به قطعنامه شورای حکام در نشست فصلی اخیر، تولید اورانیوم تا غنای 60 درصد در سایت فردو را برای اولین بار کلید زد.

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه 26 آبان، تحت فشار شدید سیاسی کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان قطعنامه ای علیه فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان به تصویب رساند.

این سومین قطعنامه شورای حکام علیه ایران پس از اجرایی شدن برجام و بسته شدن پرونده مسائل ادعایی پادمانی است که با فشار رژیم صهیونیستی در این شورا صادر می شود.

سی ام خرداد 1399 و هجدهم خرداد 1401 هم قطعنامه مشابهی توسط سه کشور اروپایی عضو برجام و با حمایت آمریکا پیشنهاد و تصویب شده بود، اما تفاوت قطعنامه سوم نسبت به دو قطعنامه قبلی این است که این بار لحن تاکیدی و تندتری علیه ایران به کار گرفته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 برابر شدن ضریب امنیت و تولید سوخت در «فردو»

10 برابر شدن ضریب امنیت و تولید سوخت در «فردو»