مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 11:152022-11-26اقتصادي

نقش کمرنگ بیمه برای جبران خسارت های کشاورزان در کرمان


در حالی که آفت های مختلف محصولات کشاورزی را دچار خسارت می کند و تغییرات اقلیمی ضرر هنگفتی روی دست کشاورزان می گذارد اما بیمه توان جبران خسارت ها را ندارد.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: کشاورزی مهمترین محور اقتصادی خانوارهای کرمانی محسوب می شود و از جمعیت سه میلیونی این استان حداقل 2 میلیون نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این عرصه امرار معاش می کنند، هر چند کرمان از نظر منابع آبی در تنگنا است اما مردمان کویر طی سال های متمادی با تلاش خود استان کرمان را در زمینه تولید بسیاری از محصولاتی باغی و جالیزی پیش انداخته اند.

پسته، خرما، گردو و انواع مرکبات محصولات باغی هستند که استان کرمان در تولید آنها رتبه اول و دوم کشور را دارد و در تولید 10 محصول جالیزی در جنوب کرمان استان کرمان سرآمد است و نیاز بخش عمده ای از بازار را تأمین می کند.

اما طی سال های اخیر دیده ایم که شیوع آفت های متعدد در کرمان خسارت های جدی به مزارع زده است به طوری که پسیل پسته، سوسک خرطومی خرما، مگس مدیترانه ای محصول مرکبات و کرم خراط گردو استان را با خسارت جدی مواجه کرده است و گاه تا 90 درصد از محصول در استان از بین رفته است.

طغیان آفت ها در کشاورزی کرمان و خسارت به کشاورزان در کنار خسارت آفت های مختلف به کشاورزی کرمان که اکثراً هیچ راه علاجی نیز از سوی محققان ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش کمرنگ بیمه برای جبران خسارت های کشاورزان در کرمان

نقش کمرنگ بیمه برای جبران خسارت های کشاورزان در کرمان