مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 11:102022-11-26فرهنگي

چند روایت شنیدنی از جمشید مشایخی و نقش هایش


جمشید مشایخی با ناصرالدین شاه قاجار در «سلطان صاحبقران»، رضا خوشنویس در «هزار دستان»، پهلوان خلیل در «پهلوانان نمی میرند»، عبدالله بن مسعود در سریال «امام علی»، - جمشید مشایخی با ناصرالدین شاه قاجار در سلطان صاحبقران ، رضا خوشنویس در هزار دستان ، پهلوان خلیل در پهلوانان نمی میرند ، عبدالله بن مسعود در سریال امام علی ، خان دایی فیلم قیصر ، شازده احتجاب ، حبیب آقا در سوته دلان ، کمال الملک و .

اگر می بود فردا 6 آذر ماه 88 ساله می شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جمشید مشایخی دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر بود و فعالیت هنری خود را پیش از انقلاب اسلامی، در سال 1336 با بازی در نمایش وظیفه پزشک آغاز کرد، با فیلم کوتاه جلد مار در سال 42 مقابل دوربین رفت و دو سال بعد با فیلم خشت و آینه وارد سینما شد.

این بازیگر پیشکسوت در بیش از 90 فیلم سینمایی و 50 سریال بازی کرد که با نگاهی به تمام این فیلم ها آثاری دیده می شود که سازنده آنها یا از کارگردان اولی ها بوده اند یا در زمانی که مشایخی در آثارشان بازی کرده از افراد شناخته شده ای در سینما نبوده اند.

او در همین مورد، علت پذیرفتن بعضی نقش ها را کمک به کارگردان آن فیلم دانسته بود حتی اگربه کارنامه بازیگری اش لطمه وارد شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند روایت شنیدنی از جمشید مشایخی و نقش هایش

چند روایت شنیدنی از جمشید مشایخی و نقش هایش