مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 11:102022-11-26پزشكي

تنوع مواد مخدر در جامعه بالا رفته است/ ضرورت هوشیاری خانواده ها


رییس اداره بهزیستی شبستر با بیان اینکه تنوع مواد مخدر در جامعه بالارفته است بر ضرورت هوشیاری خانواده ها و مراقبت از جوانان و نوجوانان تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، احد نریمانی صبح شنبه در کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی (پیشگیری از اعتیاد) شبستر راه پیشگیری از این بیماری را پذیرفتن فرد معتاد در جامعه و اعتماد به او دانست و گفت: طرد معتاد از جامعه و خانواده نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه راه بروز سایر آسیب های اجتماعی از جمله بیکاری، فقر، طلاق، حاشیه نشینی، بزهکاری و در نهایت فرو پاشی خانواده و ایجاد یک جامعه نا امن را به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: امروزه تنوع مواد مخدر باعث بالا رفتن تنوع اعتیاد در جامعه شده و مواد مخدر سنتی و صنعتی هر یک ویژگی های خاص خود را دارند که شناخت ویژگی های افراد معتاد و همچنین مواد مخدر در شناسایی به موقع و اقدام در جهت درمان مؤثر می باشد.

رییس اداره بهزیستی شبستر اضافه کرد: تنبلی، کم اشتهایی، پر حرفی، خارش بدن، به همراه داشتن وسایل غیر متعارف از جمله سرنگ و الکل، عدم رغبت به کار و تحصیل و ورزش از جمله برخی از ویژگی های افراد مبتلا به مواد مخدر سنتی و در افراد مبتلا به مواد مخدر صنعتی و روان گردان ها تغییر ناگهانی ذائقه، پر اشتهایی، خندها و گریه های بی مورد بسیار محرز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنوع مواد مخدر در جامعه بالا رفته است/ ضرورت هوشیاری خانواده ها

تنوع مواد مخدر در جامعه بالا رفته است/ ضرورت هوشیاری خانواده ها