مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 10:402022-11-26اقتصادي

کشاورزی دانش بنیان در زنجان تقویت می شود


رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان از تقویت کشاورزی دانش بنیان خبر داد و گفت: افزایش بهره وری، اقتدار غذایی و پایداری امنیت از دستاوردهای دانش بنیان است.

- نادر عباسی در گفت وگو با خبرنگار مهر ، ضمن تأکید بر گسترش حوزه های دانش بنیان در بخش کشاورزی اظهار کرد: کشاورزی دارای 6 مرحله شامل کاشت، داشت، برداشت، مراقبت های پس از برداشت، الگوی مصرف و بازار است که در همه این مراحل باید با دانش و مهارت تخصصی و استفاده از فناوری های نوین به ارتقای بهره وری کمک کرد.

وی با بیان اینکه آب نقش اصلی و اساسی در همه برنامه های توسعه ای دارد، ابراز کرد: در کشاورزی دانش بنیان، داده محوری جایگزین سلقیه محوری و دانش محوری جایگزین منبع محوری می شود و کیفیت مقدم بر کمیت است.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه در این شرایط پایداری سیستم اصل اساسی و اجتناب ناپذیر است، عنوان کرد: آمایش سرزمین، الگوی کشت، الگوی مصرف و بهره وری نقش تعیین کننده ای دارند.

عباسی افزایش بهره وری، اقتدار غذایی، پایداری امنیت و حفظ منابع پایه را از دستاوردهای تولید دانش بنیان برشمرد و گفت: توسعه زنجیره محصولات دانش بنیان و افزایش سهم حوزه کشاورزی و منابع طبیعی در شرکت های دانش بنیان باید در دستور کار قرار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزی دانش بنیان در زنجان تقویت می شود

کشاورزی دانش بنیان در زنجان تقویت می شود