مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 10:402022-11-26اقتصادي

سازمان پنبه و دانه های روغنی باید احیا شود


نماینده بجنورد در مجلس خواستار احیای سازمان پنبه و دانه های روغنی شد و گفت: شاهد افزایش 35 درصدی کشت پنبه در خراسان شمالی بودیم اما به دلیل هزینه بالای برداشت، - کشاورزان متضرر شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد وحیدی صبح شنبه در جلسه اصلاح الگوی کشت خراسان شمالی که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: الگوی کشت موضوع مهمی در حوزه زیر ساخت کشاورزی است که الگوی درست آن می تواند هم میزان بهره وری کشاورز و هم سود وی را تضمین کند.

نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش قیمت کود، بذر و الگوهای حمایتی نادرست دولت از کشاورزان، باعث آسیب و عدم کارایی محصول و عدم بهره وری کشاورز می شود.

وی افزود: کشت پنبه در استان میزان بهره وری بالایی دارد که متأسفانه هزینه بالای جمع آوری، عدم توانایی کشاورز و نوع رفتار حمایتی ناصحیح دولت از کشاورزان، برداشت این محصول را متوقف کرده است.

وحیدی تصریح کرد: بیش از 60 درصد پنبه در آذر امسال در استان جمع آوری نشده که یکی از دلایل هزینه بالای جمع آوری پنبه می باشد.

نماینده بجنورد در مجلس بیان داشت: امسال با افزایش 35 درصدی کشت پنبه در استان رو به رو بودیم اما محصول جمع آوری نشده و کشاورزان متحمل ضرر شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان پنبه و دانه های روغنی باید احیا شود

سازمان پنبه و دانه های روغنی باید احیا شود