مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 09:052022-11-26سياسي

«هانا آرنت و محبت به دنیا» به نشست هفتگی شهرکتاب می رود


نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه شنبه هشتم آذر ساعت 15 به بحث و گفت وگو درباره کتاب «هانا آرنت و محبت به دنیا» اختصاص دارد.

- نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه شنبه هشتم آذر ساعت 15 به بحث و گفت وگو درباره کتاب هانا آرنت و محبت به دنیا اختصاص دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، اگر نگوییم هانا آرنت بزرگ ترین متفکر امر سیاسی در سده بیستم است بی شک یکی از مهم ترین آنها و به طور قطع یکی از مبتکرترین و اصیل ترین اندیشه ورزان است.

دوران زندگی او با جریان های عمده و سرنوشت ساز، به ویژه در میانه سده هم زمان بوده، از یک سو سده بیستم عصر طغیان توده ها شناسایی شده و مردمان عادی و عاری از هر امتیاز طبقاتی اجتماعی به بازیگران امر سیاسی تبدیل شده اند و از سوی دیگر قوی ترین جریان های ضددموکراسی یعنی استبداد تام نازیسم و فاشیسم بیشترین میدان بازی را از آن خود کرده اند.

آرنت در آثارش جلوه هایی از این دو جنبه را با مهارت یک استاد و با بینشگری درگیرانه به تصویر کشیده است.

به تازگی کتاب هانا آرنت و محبت به دنیا، زندگی یک زن بی وطن نوشته الیزابت یانگ بروئل با ترجمه فرهنگ رجایی به همت نشر مانوش منتشر شده است.

در این زیستنامه یانگ بروئل که در دوره دکتری شاگرد آرنت بود، با مهارت و دقت دانشوری، تصویرانگاره مفصل و همدلانه ای از تحول زندگی شخصی آرنت، از تولد تا مرگ و ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«هانا آرنت و محبت به دنیا» به نشست هفتگی شهرکتاب می رود

«هانا آرنت و محبت به دنیا» به نشست هفتگی شهرکتاب می رود