مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 08:402022-11-26اقتصادي

رشد 8 درصدی اهدای خون طی 8 ماهه نخست امسال در قم


مدیر کل انتقال خون استان قم از رشد 8 درصدی اهدای خون طی 8 ماهه نخست امسال در قم خبر داد و گفت: 97 درصد از اهداکنندگان خون در قم را آقایان و 3 درصد را بانوان تشکیل می دهند.

- مرتضی نوریان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 32 هزار نفر از شهروندان قمی به مراکز انتقال خون استان جهت اهدای خون مراجعه کردند و از این تعداد بیش از 26 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیر کل انتقال خون استان قم با اشاره به آمار اهداکنندگان خون در آبان ماه سال جاری بیان داشت: در آبان ماه امسال تعداد 3 هزار و 791 نفر از داوطلبین اهدای خون به مراکز این اداره کل در استان مراجعه کردند که از این تعداد 2 هزار و 135 نفر موفق به اهدای خون شدند که این آمار نشان از رشد 5/2 درصدی نسبت به زمان مشابه دارد.

نوریان عنوان داشت: در 8 ماهه نخست امسال، 40 هزار و 27 واحد خون و فرآورده های آن به مراکز درمانی استان قم ارسال و تعداد 386 پلاکت فرزیس از اهداکنندگان دریافت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد 45 درصدی را نشان می دهد.

مدیر کل انتقال خون استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خون جزیی از عضو بدن است و اهدای خون در حقیقت اهدای عضو است افزود: انسان می تواند بارها در طول سال خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کند، بدون آنکه به او آسیبی برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 8 درصدی اهدای خون طی 8 ماهه نخست امسال در قم

رشد 8 درصدی اهدای خون طی 8 ماهه نخست امسال در قم