مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 08:102022-11-26پزشكي

شیوع گونه H3N2 آنفلوآنزا در کشور


رییس آزمایشگاه همکار مرجع کشوری آنفلوآنزا انستیتو پاستور ایران ضمن تشریح جزییات خدمات تشخیصی آزمایشگاه آنفلوانزای این مرکز، به افزایش موارد آنفلوآنزا در سال جاری اشاه کرد و گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر فاطمه فتوحی در گفت وگو با ایسنا، درباره شکل گیری آزمایشگاه تحقیقات آنفلوانزای انستیتو پاستور ایران، گفت: این آزمایشگاه در سال 1378 به منظور انجام تحقیقات بر روی ویروس آنفلوانزا آغاز به کار کرد و در سال 1393 به بخش آنفلوانزا و ویروس های تنفسی شایع ارتقا پیدا کرد.

این آزمایشگاه از سال 1394 به دنبال پاندمی آنفلوانزا H1N1، به عنوان آزمایشگاه همکار مرجع کشوری در تشخیص آنفلوانزا انتخاب شد و مسئول پذیرش نمونه های بیماران مشکوک به آنفلوانزا و ارزیابی آنها در سه استان زنجان، سمنان و مرکزی شد.

وی افزود: بر اساس ضوابط تعریف شده، نمونه سواب حلق از بیماران مشکوک به آنفلوانزا، در محیط انتقال ویروس با حفظ زنجیره سرد به این آزمایشگاه منتقل می شود و به هر نمونه یک کد واحد در سامانه الکترونیکی نظام مراقبت بیماری آنفلوانزا داده می شود.

نمونه های دریافت شده در آزمایشگاه با روش Real Time PCR با استفاده از پرایمر و پروب های توصیه شده از طرف سازمان جهانی بهداشت مورد بررسی قرار می گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع گونه H3N2 آنفلوآنزا در کشور

شیوع گونه H3N2 آنفلوآنزا در کشور