مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 آذر 1401 ساعت 19:252022-11-25بين الملل

شرکت ایران در نشست وزرای آیورا


بیست و دومین اجلاس وزیران خارجه اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (موسوم به آیورا) با حضور وزرای امورخارجه و مقامات کشورهای عضو در داکا پایتخت بنگلادش برگزار شد.

- بیست و دومین اجلاس وزیران خارجه اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (موسوم به آیورا) با حضور وزرای امورخارجه و مقامات کشورهای عضو در داکا پایتخت بنگلادش برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان که در راس هیاتی در این نشست حضور داشت در سخنرانی خود با اشاره به اقدامات مثبت ایران برای تقویت همکاری ها در چارچوب این اتحادیه یادآور شد علیرغم تحریم های یکجانبه غیرقانونی، جمهوری اسلامی ایران کمک زیادی به پیشبرد اولویت های آیورا در حوزه های مختلف کرده است .

وی از جمله به تلاشهای کشورمان در توسعه مواصلات دریایی و چند وجهی در بنادرخلیج فارس و اقیانوس هند نظیر چابهار پرداخت و خاطرنشان کرد : این ظرفیتها در خدمت اتصال کشورهای حاشیه اقیانوس هند به آسیای مرکزی، قفقاز و اروپاست.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه همچنین با اشاره به موضوع اجلاس (حفظ محیط زیست اقیانوس هند) برخی چالشهای محیط زیستی نظیر آلودگی دریایی، صید بی رویه، گرم شدن آبها، تخریب زیستگاه های دریایی و تنوع زیستی و نیز ریزگردها و طوفان شن را برشمرد و افزود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرکت ایران در نشست وزرای آیورا

شرکت ایران در نشست وزرای آیورا