مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 آذر 1401 ساعت 16:352022-11-25سياسي

گفت وگوی ایران و ارمنستان درباره اهمیت راه آهن بین دو کشور


در دیدار معاون نخست وزیر ارمنستان با سفیر ایران در این کشور، اهمیت عملیاتی شدن راه آهن بین دو کشور و چشم انداز گسترش همکاری های مربوطه مورد تاکید قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک وبسایت ارمنستانی به نقل از دولت این کشور گزارش داد مهر گریگوریان معاون نخست وزیر ارمنستان با عباس بدخشان ظهوری سفیر ایران در ایروان دیدار کرد.

  طبق این گزارش، گریگوریان در این دیدار توسعه روابط با کشور دوست ایران را مورد تاکید قرار داد و از مواضع آن در ارتباط با تجاوزات نظامی اخیر جمهوری آذربایجان علیه جمهوری ارمنستان تشکر کرد .

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازاین رسانه ارمنستانی، در این دیدار، موضوعات مهم دستورکار دوجانبه بخصوص همکاری در زمینه انرژی و حمل و نقل مورد بحث قرار گرفت.

اهمیت عملیاتی شدن راه آهن بین ارمنستان و ایران در صورت رفع انسداد احتمالی ارتباطات حمل ونقل منطقه ای و چشم انداز گسترش همکاری های مربوطه مورد تاکید ویژه قرار گرفت.

  همچنین توافق شد در آینده نزدیک نشست کمیته نظارت بر اجرای یادداشت تفاهم هفدهمین اجلاس کمیسیون بین دولتی ارمنستان و ایران تشکیل شود و طی آن موضوعات مورد علاقه دوجانبه با جزییات بیشتر مورد گفت وگو قرار بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوی ایران و ارمنستان درباره اهمیت راه آهن بین دو کشور

گفت وگوی ایران و ارمنستان درباره اهمیت راه آهن بین دو کشور