مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 آذر 1401 ساعت 10:002022-11-25پزشكي

باکتری ها با غبار هوا هزاران کیلومتر جابجا می شوند


محققان با بررسی زنجیره «دی ان ای» باکتری های موجود در گرد و غبار اعلام کردند که باکتری ها صدها کیلومتر جابجا می شوند و می توانند ترکیب شیمیایی محیط زیستی را در مکان های دورتر تغییر دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از پایگاه خبری فیز ، زمانی که باد گرد و غبار را از روی زمین بلند می کند، باکتری های چسبیده به آنها هم سوار بر ذرات گرد و غبار شروع به حرکت می کنند.

این باکتری های هوابرد تشکیل دهنده ایروبیوم (aerobiomes) هستند و زمانی که گرد و غبار در جایی دیگر مجدد بر زمین می نشیند، می توانند ترکیب شیمیایی محیط زیستی را تغییر دهند و بر سلامتی انسان ها و حیوانات تاثیر بگذارند، هر چند دانشمندان نمی دانند این کار دقیقا چگونه انجام می شود.

دانیلا گات و همکاران وی در یک مطالعه جدید که در نشریه تحقیقات ژئوفیزیکی منتشر شده است اقدام به جمع آوری گرد و خاک هوابرد در زمان های مختلف کردند.

آنها از تعیین زنجیره دی ان ای برای شناسایی ترکیب جامعه باکتریایی در گرد و غبار استفاده کردند در حالی که مدل سازی مسیر نیز منشاء و خاستگاه گرد و غبار را مشخص کرد.

این محققان کشف کردند که گرد و غبار از موقعیت های (لوکیشن های) مختلف از جمله آفریقای شمالی، عربستان سعودی و سوریه می توانند جامعه باکتریایی متنوع و گوناگونی را از فواصل چند صد کیلومتر دورتر با خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باکتری ها با غبار هوا هزاران کیلومتر جابجا می شوند

باکتری ها با غبار هوا هزاران کیلومتر جابجا می شوند