مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 آذر 1401 ساعت 09:302022-11-25اقتصادي

نخستین بانک ژن پیاز زعفران ایران در تربت حیدریه افتتاح شد


مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه از افتتاح نخستین بانک ژن پیاز زعفران ایران توسط بخش خصوصی در این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه از افتتاح نخستین بانک ژن پیاز زعفران ایران توسط بخش خصوصی در این شهرستان خبر داد.

حسین محمدی در گفت و گو با ایسنا افزود: در این بانک ژن پیاز زعفران تمامی استان های مختلف کشور جمع آوری و در قطعات کوچک کشت شده است.

وی گفت: با انجام کارهای تحقیقاتی پیاز زعفران استان های مختلف از نظر کیفیت، گل دهی و رشد مورد بررسی قرار گرفته و سپس معرفی می شوند.

محمدی با بیان اینکه بانک ژن زعفران برای اولین بار توسط بخش خصوصی در کشور راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: زعفران تربت حیدریه به عنوان یکی از شاخص ترین محصولات شهرستان در ایران و جهان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه از مجموع 91 هزار هکتار اراضی زیر کشت زعفران خراسان رضوی، 8961 هکتار آن معادل 12 درصد زعفران استان به اراضی شهرستان تربت حیدریه اختصاص دارد، افزود: تولید زعفران امسال در تربت حیدریه نسبت به پارسال 10 تا 15 درصد افزایش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال 20 تن زعفران خشک و مرغوب در شهرستان تربت حیدریه تولید شود، گردش سالیانه مالی زعفران در شهرستان بالغ بر 60 میلیار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین بانک ژن پیاز زعفران ایران در تربت حیدریه افتتاح شد

نخستین بانک ژن پیاز زعفران ایران در تربت حیدریه افتتاح شد