مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 آذر 1401 ساعت 09:302022-11-25بين الملل

شهادت برادر رییس شورای عالی سیاسی یمن


خبرگزاری رسمی یمن از شهادت برادر رییس شورای عالی سیاسی یمن بر اثر جراحات وارده در جنگ با نیروهای ائتلاف سعودی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع رسمی یمن، شامگاه پنجشنبه، خبر دادند که مصلح محمد المشاط برادر مهدی محمد المشاط رییس شورای عالی سیاسی یمن به شهادت رسیده است.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، مصلح محمد المشاط، روز گذشته، بر اثر جراحات وارده در جنگ با نیروهای ائتلاف سعودی در سن 43 سالگی به شهادت رسیده است.

بنابر گزارش ها، بردار مهدی المشاط در ابتدای جنگ یمن پس از آغاز عملیات نظامی ائتلاف سعودی علیه این کشور در سال 2015 مجروح شده بود.

مقامات یمنی از جمله رییس پارلمان و وزرای این کشور هر یک به طور جداگانه در پیامی شهادت مصلح محمد المشاط را به برادر وی تسلیت گفتند.

    عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای تلاش برای بازگرداندن رییس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار همراه شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهادت برادر رییس شورای عالی سیاسی یمن

شهادت برادر رییس شورای عالی سیاسی یمن