مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 آذر 1401 ساعت 20:152022-11-24سياسي

رجایی: روحانیت باید فاصله خود با مردم را کم کند


غلامعلی رجایی فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: روحانیت باید فاصله خود با مردم را کم کند و از مطرح کردن سخنانی که حساسیت زا است و به سبک زندگی مردم برمی گردد و غیرکارشناسی است، - غلامعلی رجایی فعال و کارشناس مسائل سیاسی در تحلیل شرایط کنونی کشور و جایگاه روحانیت در این شرایط به رویداد24 می گوید: در جریان اعتراضات، رگه ای از اغتشاشات و تندروی وجود دارد، مثلا غالب روحانیونی که عمامه را از سر آن ها می اندازند، افراد غیرحکومتی هستند و همانند همه شهروندان، باید احترام آن ها حفظ شود و ناکارآمدی حکومتی را نباید به پای آن ها نوشت و این تحلیل درستی نیست، چرا که یک طیف متنوع روحانیت را داریم و در همه زمینه ها، روحانیونی داریم که دارای مراتب علمی بالایی هستند.

البته همه معترضین با جامعه روحانیت مشکل ندارند و بخشی از آن فضاسازی است.

رجایی می گوید: ما روحانیون زیادی داریم که همراه با مردم هستند و در طول این چهار دهه خدمات زیادی ارائه کرده اند و خودشان را اثبات کرده اند، به همین دلیل روحانیت باید پیش از هر چیزی، مراقب دامنه حضورش در جامعه باشد و به نظرم کمتر متوجه این موضوع است.

به عنوان مثال این سوال مطرح است که اکنون مساجد غیرفعال زیادی در کشور داریم اما چرا روحانیون با این کثرت عددی که دارند، نتوانسته اند مساجد را پر و فعال کنند؟ یا چرا نتو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رجایی: روحانیت باید فاصله خود با مردم را کم کند

رجایی: روحانیت باید فاصله خود با مردم را کم کند