مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 آذر 1401 ساعت 15:452022-11-24بين الملل

آمریکا چگونه در سوریه پشت شبه نظامیان کُرد متحد خود را خالی کرد؟


یک روزنامه لبنانی از خیانت آمریکا به کردهای سوریه گزارش داد و نوشت واشنگتن که تا همین اواخر مدعی تضمین جلوگیری از هرگونه پیشروی زمینی ترکیه در سوریه بود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس،  بیانیه مشترک و پایانی نوزدهمین نشست بین المللی آستانه در مورد و جنایت علیه بشریت و نقض آشکار منشور ملل متحد است و لذا از جامعه بین الملل می خواهد که این اقدامات را محکوم کند.

به اعتقاد نویسنده، این امر حاکی از تداوم مناقشه سوری - ترکی و متزلزل بودن تلاش های روسیه برای عادی سازی روابط بین دو کشور، با وجود نشست های امنیتی طولانی بین دو طرف در دوره گذشته است.

حال برخلاف اظهارات سوریه، ترکیه همچنان درباره تمایل خود برای نزدیک شدن به دمشق صحبت می کند و رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه پس از نشست پارلمانی اخیر، تکرار کرد که دیدار با بشار اسد، رییس جمهور سوریه، بعید نیست.

وی این سخنان را چند روز پس از آن که از موکول کردن هرگونه نشست سیاسی بین دو کشور به بعد از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در ژوئن سال آینده خبر داده، مطرح کرد .

در ادامه این یادداشت آمده است: اردوغان در عین حال بار دیگر از آمادگی ترکیه برای عملیات زمینی در شمال سوریه، از جمله عین العرب (کوبانی) و منبج در حومه شمال شرقی حلب، جایی که جاده بین المللی M4  که بخشی از آن از ادلب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا چگونه در سوریه پشت شبه نظامیان کُرد متحد خود را خالی کرد؟

آمریکا چگونه در سوریه پشت شبه نظامیان کُرد متحد خود را خالی کرد؟