مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 آذر 1401 ساعت 13:052022-11-24اقتصادي

آتش سوزی جنگل های کهگیلویه و بویراحمد 90 درصد کاهش یافت


یاسوج_ مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی سال 1401، در شش ماهه ابتدایی سال کاهش 90 درصدی آتش سوزی جنگل ها در استان را داشتیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سعید جاوید بخت ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: 275 هکتار رفع تصرف و قلع و قمع در استان طی شش ماهه ابتدایی سال انجام شد.

جاوید بخت همچنین از کشف 31 تن ذغال در استان طی یکسال گذشته خبر داد و گفت: جریمه یک کیلوگرم ذغال بلوط 300 هزار تومان است.

وی ابراز داشت: یک میلیون و 393 هزار هکتار با پوشش 87 درصدی در استان منابع طبیعی داریم و 16 درصد جنگل های زاگرس در استان قرار گرفته است.

جاوید بخت گفت: به ازای هر هکتار جنگل حدوداً ظرفیت نفوذ دهی و کنترل یکهزار متر مکعب آب در استان را داریم.

وی اظهار داشت: بالغ بر 874 هزار هکتار عرصه جنگلی در استان داریم که در این راستا و با طرح پیشنهاد روزی به نام روز بلوط در کشور نام گذاری خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان از اجرای پروژه های آبخیزداری خبر داد و اظهار کرد: چهار حوزه آبخیز در استان داریم که بر مبنای این حوزه ها پروژه های مختلفی تعریف کردیم.

جاوید بخت کهگیلویه و بویراحمد را از استان های تعیین کننده منابع آبی دانست و گفت: استان تأمین کننده بخش مهمی از منابع آبی کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش سوزی جنگل های کهگیلویه و بویراحمد 90 درصد کاهش یافت

آتش سوزی جنگل های کهگیلویه و بویراحمد 90 درصد کاهش یافت