مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 آذر 1401 ساعت 12:352022-11-24سياسي

تحقق تمدن بشری در گرو شناخت حقیقت انسان است


نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه اگر حقیقت انسان شناخته شود تمدن بشری محقق می شود گفت: بشر امروز گرفتاری هایی دارد که با بهره برداری از روش و منش فکری ابن سینا می تواند خود را نجات دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر امروز در آیین اختتامیه کنفرانس بین المللی انسان شناسی در اندیشه فلسفی ابن سینا با تأکید بر اینکه اسلام مکتب عقلانیت است، اظهار کرد: در شیعه کتب و منابع بسیاری از جمله کافی را داریم که اولین روایت های مطرح شده در آن بر مبنای عقلانیت است و این یعنی اسلام دین منطبق بر توجه و عقلانیت است.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام و حضرات معصومین(ع) اسلام را بر پایه عقل بنا گذاشته اند، گفت: عقل، اگر در مکتب وحی قرار گیرد، می تواند بسیاری از واقعیات هستی را به درستی درک کند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در روایات داریم کسی که خودش را بشناسد، خدایش را خواهد شناخت، مطرح یادآور شد: در نگاه اسلام شناخت انسان مساوی با شناختن خداوند است و این تأکیدی بر پیوند بین خداوند و انسان است.

وی افزود: این روایت شریف نشان دهنده آن است که استعداد و ظرفیت در انسان نهفته است و اگر کسی این استعداد را بشناسد، به خداوند خواهد رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحقق تمدن بشری در گرو شناخت حقیقت انسان است

تحقق تمدن بشری در گرو شناخت حقیقت انسان است