مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 آذر 1401 ساعت 11:502022-11-24پزشكي

لزوم آمادگی کامل تیم های واکنش سریع در برابر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان


 مدیرکل دامپزشکی خوزستان با اشاره به احتمال خطر بروز آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، بر آمادگی کامل تیم های واکنش سریع به منظور اقدام به موقع و ارسال نمونه های مشکوک و تلف شده در اسرع وقت به اداره کل دامپزشکی تاکید کرد.

- ایسنا/خوزستان  مدیرکل دامپزشکی خوزستان با اشاره به احتمال خطر بروز آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، بر آمادگی کامل تیم های واکنش سریع به منظور اقدام به موقع و ارسال نمونه های مشکوک و تلف شده در اسرع وقت به اداره کل دامپزشکی تاکید کرد.

دکتر مصطفی کنار کوهی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز مهاجرت پرندگان مهاجر به تالاب های خوزستان اظهار کرد: با آغاز سرما احتمال بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان وجود دارد.

با توجه به اولویت پیشگیری از شیوع این بیماری، رصد، پایش و بازدیدهای مشترک میدانی از مناطق حفاظت شده و تالاب های استان با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان به صورت منظم و مستمر در حال انجام است تا از بروز احتمالی بیماری در حیات وحش جلوگیری شود.

وی افزود: توصیه می شود بهره برداران طیور، عشایر، روستاییان و شهرنشینان هر گونه تلفات ناگهانی در طیور بومی، صنعتی و وحشی را به ادارات دامپزشکی در شهرستان ها گزارش کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم آمادگی کامل تیم های واکنش سریع در برابر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

لزوم آمادگی کامل تیم های واکنش سریع در برابر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان