مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 آذر 1401 ساعت 11:352022-11-24پزشكي

بروشورهای داروهای ایران ساخت نیازمند تجدید نظر جدی


پژوهشگران در یک تحقیق جدید، وضعیت بروشورهای داخل جعبه داروهای ساخت ایران را بررسی کرده و اطلاعات علمی و فنی ارائه شده در آن ها و همچنین شیوه طراحی شان را نیازمند تجدید نظر بیشتر دانسته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بیماران حق دارند که اطلاعات دارویـی مناسـبی را دریافت کنند و در این راستا، شرکت های دارویی موظفند بـرای کمـک بـه مراقبت عالی بیمار، اطلاعات دارویی مورد نیاز را به طور شفاف به همراه دارو عرضه کنند.

ارائـه اطلاعـات مناسـب دارویی در برگه های دارویی برای فراهم کنندگان اطلاعات سلامت و همچنین بیماران، جهت اتخـاذ تصمیم گیری مناسب و بسـیار مهم تر از آن، افـزایش فوایـد دارو و کاهش عوارض مرتبط با دارو ضروری است.

به گفته محققان، به منظور ارائه اطلاعات مهم و اساسی برای استفاده ایمن و مؤثر از داروها، بروشورهایی توسط کارخانه های دارویی تهیه می شوند.

بروشـورهای دارویی با هدف در اختیار قرار دادن اطلاعات مورد نیـاز دارویی برای پزشکان، داروسازان و پرستاران تهیه می شوند و تنها برخی از داروهای خاص مانند داروهای ضـدبارداری و داروهای ضد افسردگی، دارای بروشور دارویی جهت آمــوزش بــه بیمــاران هســتند.

وجود اطلاعات دقیق، درست و قابل اعتماد در برگه های راهنمای دارویی در استفاده مفید و مؤثر دارو تـأثیر بسـزایی دارد و بالعکس، کیفی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بروشورهای داروهای ایران ساخت نیازمند تجدید نظر جدی

بروشورهای داروهای ایران ساخت نیازمند تجدید نظر جدی