مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 آذر 1401 ساعت 10:002022-11-24اقتصادي

بزرگ ترین بازنده جنگ اوکراین


سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD)، در تازه ترین گزارش چشم انداز اقتصادی 2022 خود اعلام کرد جهان درحالی باید از رکود در سال آینده جلوگیری کند که بدترین بحران انرژی از دهه 1970 باعث کاهش شدید در رشد خواهد شد و اروپا بیشترین ضربه را خواهد خورد.

- به گرارش تابناک به نقل از دنیای اقتصاد، براساس پیش بینی های این گزارش، رشد اقتصادی جهان از 1/ 3 درصد در سال جاری به 2/ 2 درصد در سال آینده کاهش خواهد یافت، و پس از آن در 2024 به 7/ 2 درصد افزایش می رسد.

آلوارو سانتوس پریرا، اقتصاددان ارشد سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، در ابتدای گزارش در یادداشتی اشاره می کند پیش بینی اصلی آن ها از سال آینده رکود جهانی نیست، بلکه کاهش قابل توجه رشد اقتصاد جهانی در 2023 و تداوم تورم بالا، هرچند با روند کاهشی، در بسیاری از کشورهاست.

طبق بررسی های این مطالعه، رکود جهانی به طور نابرابر به اقتصاد های جهان ضربه می زند، اما اروپا بیشترین هزینه را متحمل خواهد شد، چراکه جنگ روسیه در اوکراین درعین حال که به فعالیت های تجاری ضربه می زند، قیمت انرژی را نیز افزایش می دهد.

براساس آنچه در این گزارش آمده است، اقتصاد منطقه یورو از رشد 3/ 3 درصدی در سال جاری به 5/ 0 درصد در 2023 کاهش خواهد یافت و پس از بهبودی، در 2024 به رقم 4/ 1 درصدی خواهد رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگ ترین بازنده جنگ اوکراین

بزرگ ترین بازنده جنگ اوکراین