مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 آذر 1401 ساعت 09:502022-11-24اقتصادي

رشد 12 درصدی تولیدپنبه درخراسان جنوبی/صادرات 10 هزار تن طلای سفید


رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه تولید پنبه در استان 12 درصد رشد داشته است، گفت: بیش از 10 هزار تن از این محصول به استان های قم و خراسان رضوی صادر می شود.

- مهدی جعفری در گفت و گو با مهر با اشاره به ظرفیت خراسان جنوبی در تولید پنبه بیان کرد: خراسان جنوبی رتبه ششم سطح زیرکشت پنبه در کشور را دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 15 هزار و 779 تن پنبه در این استان تولید شد، افزود: سطح زیرکشت پنبه خراسان جنوبی امسال هفت هزار و 115 هکتار است و پیش بینی می شود تولید پنبه امسال با افزایش 12 درصدی به حدود 18 هزار تن برسد.

جعفری بیان کرد: شهرستان های بشرویه با سه هزار و 500 هکتار، سرایان با هزار و 400 هکتار و قائنات با 800 هکتار بیشترین سطح زیر کشت پنبه را به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی چهار هزار و 925 نفر بهره بردار پنبه مشغول فعالیت هستند، گفت: سال گذشته هر کیلوگرم وش پنبه از کشاورزان 30 هزار تومان خریداری شده که این مبلغ در سال جاری به 26 هزار تومان کاهش یافته است.

بنا به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، بیش از 10 هزار تن از این محصول به استان های قم و خراسان رضوی صادر می شود.

وی با بیان اینکه کاهش قیمت پنبه کشاورزان استان را نگران کرده است، اظهار کرد: افزایش واردات در فصل برداشت از علل این کاهش قیمت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 12 درصدی تولیدپنبه درخراسان جنوبی/صادرات 10 هزار تن طلای سفید

رشد 12 درصدی تولیدپنبه درخراسان جنوبی/صادرات 10 هزار تن طلای سفید