مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 آذر 1401 ساعت 09:252022-11-24بين الملل

نامه ایران به شورای امنیت درباره حمله به مقر تروریست ها در عراق


نمایندگی ایران در سازمان ملل اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران خواستار اجرای توافقات با دولت عراق در زمینه بستن مقرها و خلع سلاح تروریستها در شمال این کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد با ارسال نامه ای، مواضع کشورمان در مورد انجام عملیات نظامی علیه مقرهای تروریست ها در شمال عراق را برای اعضای شورای امنیت این سازمان تشریح کرد.

نمایندگی کشورمان در این موضعگیری تصریح نمود: برای سال ها جمهوری اسلامی ایران هدف حملات گروهک های تروریستی که در منطقه اقلیم کردستان عراق پایگاه دارند، بوده است.

این گروهک ها اخیراً فعالیت های خود را تشدید کرده و از طرق غیر قانونی اقدام به انتقال مقادیر زیادی سلاح به داخل خاک ایران برای مسلح کردن گروهک های وابسته به خود که قصد عملیات تروریستی دارند، نموده اند که در نتیجه ما شاهد افزایش تلفات انسانی، وحشی گری و تخریب اموال عمومی و خصوصی هستیم.

نمایندگی دائم ایران اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر مسئولیت دولت عراق برای کنترل مؤثر بر کل سرزمین و مرزهای شناخته شده بین المللی این کشور، مدارک غیر قابل انکار و اطلاعات معتبری را به مقامات دولت عراق و منطقه اقلیم کردستان عراق در مورد گروهک های تروریست و جدایی طلب که از خاک عراق برای برنامه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه ایران به شورای امنیت درباره حمله به مقر تروریست ها در عراق

نامه ایران به شورای امنیت درباره حمله به مقر تروریست ها در عراق