مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 آذر 1401 ساعت 09:152022-11-24اقتصادي

ضرورت افزایش مصرف کود در شالیزارهای گیلان


 معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: افزایش مصرف کود در شالیزارهای گیلان منجر به افزایش تولید برنج سفید در سال آینده خواهد شد.

- ایسنا/گیلان  معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: افزایش مصرف کود در شالیزارهای گیلان منجر به افزایش تولید برنج سفید در سال آینده خواهد شد.

علی موسوی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه گیلان 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف سازمان جهاد کشاورزی استان این است که عملکرد تولید را در سطح واحد بالا ببرد و جبران کمبود کود می تواند در جهت تحقق این هدف مهم موثر باشد.

وی افزود: با تمهیداتی که اندیشیده شده در سال زراعی گذشته 13 هزار و 500 تن مصرف شد و این افزایش مصرف کمک کرد تا شاهد افزایش 15 درصدی تولید برنج سفید در استان باشیم.

موسوی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم در سال زراعی پیش رو نیز مصرف کود در شالیزارها به میزان کافی صورت گیرد و علاوه بر این به دنبال مدیریت مصرف آب برای تولید برنج سفید گیلان نیز هستیم.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: همه تلاش ما این است که شالیزارها برای تولید برنج حفظ شوند و افراد این اراضی ارزشمند را به صورت نکاشت رها نکنند تا برای تبدیل ویلا در معرض فروش بگذارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت افزایش مصرف کود در شالیزارهای گیلان

ضرورت افزایش مصرف کود در شالیزارهای گیلان