مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 آذر 1401 ساعت 08:452022-11-24پزشكي

مراقب ورود سرب به بدن کودکان باشید


رییس اداره نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: کودکان 4 تا 5 برابر بیشتر از بزرگسالان، سرب محیط را جذب می کنند که اصلی ترین عارضه سرب در تکامل سیستم عصبی کودکان و بهره هوشی کودک بروز می کند.

- لاله احرامی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با مسمومیت کودکان، اظهار کرد: امسال حدود 17 درصد از مسمومیت های مراجعه شده به بیمارستان ها در کودکان بوده و کودکان زیر 5 سال، پرخطرترین گروه سنی در معرض مسمومیت هستند.

وی با بیان اینکه کودکان خردسال ممکن است هر چیزی را به دهان ببرند که این عمل بخشی از آموزش و درک این گروه سنی از محیط اطراف شان بوده که زمینه ساز بروز مسمومیت است، افزود: والدین وظیفه مهمی را در آموزش کودکان بر عهده دارند تا از بروز مسمومیت در آنان پیشگیری کنند.

این مسئول با بیان اینکه والدین باید به کودک خود بیاموزند هیچ چیزی بدون اجازه خودشان ننوشند و نخورند، تصریح کرد: بزرگسالان داروهای خود را در مقابل چشم کودکان نخورند زیرا کودکان از رفتار آنان تقلید می کنند و ممکن است دور از چشم والدین داروها را به دهان ببرند.

رییس اداره نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر لزوم مراقبت بیشتر والدین از کودکان هنگام بروز مسائل و مشکلات خانوادگی، گفت: کودکان در این شرایط در برابر حوادث و مسمومیت اتفاقی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراقب ورود سرب به بدن کودکان باشید

مراقب ورود سرب به بدن کودکان باشید