مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 آذر 1401 ساعت 08:002022-11-24اقتصادي

تلاقی جاذبه های طبیعی و تاریخی/ «گمیشان» چشم به راه گردشگر است


شهرستان گمیشان با ده ها جاذبه تاریخی و طبیعی در شمال غربی گلستان هرچند با اندک امکانات و زیرساخت ها از گردشگران میزبانی می کند اما برای رونق توریسم به ویژه بینی مسئولان نیاز دارد.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: گمیشان، شهرستانی با 80 هزار نفر جمعیت و در فاصله 45 کیلومتری گرگان قرار داشته که سال 1388 از بندرترکمن جدا شد.

بیشتر ساکنان این شهرستان را هموطنان ترکمن تشکیل می دهند و بومیان منطقه به جای به کاربردن اصطلاح گمیش تپه (مرکز شهرستان) از عنوان کوموشدفه استفاده می کنند که در زبان ترکمنی به معنی تپه نقره ای است؛ برای این نامگذاری دلایل زیادی مطرح شده که مهم ترین آن به یافت شدن سکه های نقره در پیرامون این شهر برمی گردد.

گمیش تپه، کهن ترین شهر ترکمن نشین در گلستان و پرجمعیت ترین نقطه جمعیتی این منطقه در دوره قاجاریه است؛ شهری که سابقه تأسیس شهرداری آن سال 1309 بوده و با تهران برابری می کند.

بافت تاریخی موجود در این شهر حکایت از قدمت تأسیس گمیش تپه دارد.

در محلات گَمیش تپه همچون محله خوزینی ها، محله مظفری ها، محله شیر محمدی ها و غیره ساختمان ها و بناهای تاریخی متعددی غالباً در سبک روسی همچون ساختمان عابدی کر، خوزینی و آتاجانی وجود دارد که گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاقی جاذبه های طبیعی و تاریخی/ «گمیشان» چشم به راه گردشگر است

تلاقی جاذبه های طبیعی و تاریخی/ «گمیشان» چشم به راه گردشگر است