مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 23:252022-11-23سياسي

ارتقاء و تحول علوم پایه و بنیادی برای رفع چالش های جامعه است


ارتقاء و تحول علوم پایه یعنی اینکه جهت گیری این علوم برای سودمندی جامعه و مردم و رفع چالش ها باشد.

- ایسنا/لرستان رییس دانشگاه لرستان گفت: ارتقاء و تحول علوم پایه یعنی اینکه جهت گیری این علوم برای سودمندی جامعه و مردم و رفع چالش ها باشد.

علی نظری، امروز در آیین آغاز به کار نخستین همایش استانی ارتقاء و تحول علوم پایه و بنیادی استان که در دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار شد علومی را از نگاه دینی و قرآنی، علوم حق دانست که برای جامعه و مردم، سودمند باشند.

وی خطاب به اساتید، دانشجویان و دانش آموزان حاضر در این آیین، ادامه داد: همواره علوم باید به سود جامعه، زیست بوم و مردم باشند و هدف نهایی آن ها از منظر قرآنی و دینی، ایجاد شهر پاک برای زیست انسان هاست.

رییس دانشگاه لرستان به این نکته اشاره کرد که آنچه سود به مردم می رساند و چالش های جامعه را رفع می کند ماندگاری خواهد داشت.

نظری عنوان کرد: علوم پایه، علوم دقیقه، عدد و آمار است و این ها همگی باید در مسیر توحیدی قرار داشته باشند؛ یعنی انسان را در مسیر الهی ارتقاء بدهند و مشکلات جامعه را رفع کنند.

وی وجود بخشی از مشکلات و کاستی ها همچون تراکم و عدم تراکم دانشجو در رشته های تحصیلی را ناشی از ضعف در تحلیل های دقیق آماری براساس آینده پژوهشی دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتقاء و تحول علوم پایه و بنیادی برای رفع چالش های جامعه است

ارتقاء و تحول علوم پایه و بنیادی برای رفع چالش های جامعه است