مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 13:412022-11-23ورزشي

چطور در فصل پاییز ورزش کنیم؟


یک کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی به سردتر شدن هوا در فصل پاییز اشاره کرد و گفت: ورزش کردن در فضای باز در این فصل باید همراه با رعایت برخی نکات باشد.

- محمود روشنی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه ورزش کردن در فصل پاییز مستلزم رعایت برخی نکات است، اظهار کرد: از پاییز به عنوان یکی از گزنده ترین فصل ها یاد می شود، چراکه در این فصل میزان آلودگی هوا و شیوع بیماریهای مختلف زیاد است، بنابراین ورزش در چنین هوایی باید همراه با رعایت برخی اصول باشد.

وی تصریح کرد: توصیه می شود باتوجه به این شرایط آب و هوایی، ورزشکاران حین تمرین در این فصل تنفس های خود را در یقه لباس انجام دهند و یا حتی المقدور ماسک بزنند.

مدیر پایگاه قهرمانی و مرکز استعدادیابی استان کرمانشاه با بیان اینکه در این فصل از سال وضعیت دمای هوا متغیر است، ادامه داد: در فصل پاییز، دمای هوا در هنگام صبح، عصر و شب سرد و در میانه های روز گرم می شود، لذا باتوجه به زمانی که ورزشکار برای ورزش کردن انتخاب می کند باید پوشش مناسبی داشته باشد.

وی افزود: از آنجایی که پس از شروع ورزش، دمای هوای بدن شروع به بالا رفتن می کند، بنابراین نباید پوشش بسیار گرمی را انتخاب کنیم که مجبور شویم در نیمه های ورزش از لایه های آن کم کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چطور در فصل پاییز ورزش کنیم؟

چطور در فصل پاییز ورزش کنیم؟