مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 12:052022-11-23اقتصادي

کدام یک از دشت های آبی بوشهر در معرض خطر بیشتری هستند؟


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: وضعیت آبخوان­ های طلحه- فاریاب و دهرود– تنگ ارم (با افت سطح آب بین 10 تا 16 متر) و آبخوان بوشکان (با افت بیش از 22 متر) نسبت به سایر آبخوان­ ها بحرانی ­تر است.

- ایسنا/بوشهر مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: وضعیت آبخوان­ های طلحه- فاریاب و دهرود– تنگ ارم (با افت سطح آب بین 10 تا 16 متر) و آبخوان بوشکان (با افت بیش از 22 متر) نسبت به سایر آبخوان­ ها بحرانی ­تر است.

علی محمدی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: آمار ثبت شده در ایستگاه های باران سنجی این شرکت، نشان دهنده افزایش 28 میلیمتری بارندگی مهر و آبان سال جاری نسبت به پارسال است.

وی افزود: اگرچه پیش بینی بارندگی ماه های پیش رو با ضریب خطای بالایی همراه است، اما امیدواریم با ادامه دار بودن بارندگی ها، قدری از فشار بر منابع آب سطحی و زیرزمینی استان کاسته شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر خاطرنشان کرد: این در حالی است که سال آبی گذشته تنها 212 میلیمتر بارندگی داشتیم و این اندک میزان، از میانگین بلند مدت استان نیز 16 درصد کمتر بوده است.

محمدی تصریح کرد: ذکر این نکته ضروری است که در 11 سال از دوره زمانی 15 سال اخیر، بارندگی ها حتی از میانگین بارش 253 میلیمتری استان بوشهر نیز کمتر بوده است و به نوعی درگیر یک خشکسالی درازمدت هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام یک از دشت های آبی بوشهر در معرض خطر بیشتری هستند؟

کدام یک از دشت های آبی بوشهر در معرض خطر بیشتری هستند؟