مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 10:552022-11-23بين الملل

پیشنهاد تازه سئول برای مذاکره با پیونگ یانگ


وزارت اتحاد مجدد دو کره در کره جنوبی بار دیگر درخواست خود را از کره شمالی برای بازگشت به مذاکرات خلع سلاح اتمی مطرح کرد و گفت، درخواست های پیونگ یانگ نیز می تواند در جریان این گفت وگوها مطرح و مورد مذاکره قرار گیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزارت اتحاد مجدد دو کره در کره جنوبی روز دوشنبه از برنامه ای رسمی پرده برداری کرد که در آن جزییات پیشنهاد جسورانه دولت یون سوک-یول، رییس جمهور این کشور برای کمک به بهبود اقتصاد پیونگ یانگ در ازای خلع سلاح اتمی مطرح شده بود.

این برنامه یک نقشه راه سه مرحله ای را ترسیم می کند که مشوق های اقتصادی را از برنامه های تبادل مواد غذایی و کمک های دیگر گرفته تا سرمایه گذاری ها و تجارت بین دو کره، به کره شمالی وعده می دهد.

یکی از مقامات این وزارتخانه که خواست نامش فاش نشود، به خبرنگاران گفت: این ابتکارعمل جسورانه یک پیشنهاد باز است و از آنجایی که شامل گفت وگو درباره مسائلی است که براساس تعامل متقابل به پیونگ یانگ نیز مربوط می شود، ما درباره خواسته های کره شمالی نیز در صورتی که از انتقاد از کره جنوبی امتناع کند و خواسته های خود را با جزییات مطرح کند، گفت وگو خواهیم کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد تازه سئول برای مذاکره با پیونگ یانگ

پیشنهاد تازه سئول برای مذاکره با پیونگ یانگ