مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 10:402022-11-23حوادث

کلاهبرداری جدید به اسم اغتشاشات!


معاون اجتماعی پلیس فتا، جریان پیامک هایی با مضمون «پرونده اغتشاشات» را تشریح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، پیامک را که باز می کنید متعجب، خشک تان می زند؛ نوشته است: پرونده اغتشاشات شما در سایت زیر .

و آدرس لینکی زیر آن نقش بسته؛ با خودتان دو دو چهار تا می کنید؛ اگر در این ایام در اغتشاشات حضور داشته و کار خطایی کرده باشید قطعا دلتان می لرزد اما اگر در ناآرامی ها حضور هم نداشته باشید استرس و اضطراب وجودتان را فرا می گیرد که چرا به اشتباه برایتان پیامک آمده و شما را به عنوان اغتشاشگر در نظر گرفته اند.

یعنی در هر صورت، فردی که پیامکی با چنین مضمونی دریافت کند چه گنهکار باشد و چه بی گناه، روی لینک ارسالی داخل پیامک کلیک می کند.

اما ما به شما می گوییم که دقت کرده و احساساتی نشده و بر روی لینکی که در پیامک آمده، کلیک نکنید چرا که چنین پیامکی قطعا کلاهبرداری بوده و بلافاصله اطلاعات حساب بانکی یا کاربری شما به سرقت می رود.

قصه کلاهبرداری های پیامکی حکایت جدیدی نیست؛ قصه مجرمان سایبری است که با مهندسی اجتماعی و بررسی شرایط روز جامعه با ترفندهای به روز به سراغ شهروندان رفته و با عناوین مختلفی همچون برنده شدن در قرعه کشی ها تا احضار و بازداشت و این روزها هم قصه اغتشاشات و تشکیل پرونده قضایی، افراد را تهدید و ترغیب می کنند تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلاهبرداری جدید به اسم اغتشاشات!

کلاهبرداری جدید به اسم اغتشاشات!