مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 10:352022-11-23سياسي

حقه طالبان برای دور زدن حقابه ایران از رود هیرمند


طالبان خیلی هدفمند در حال حقه زدن است و مسیرهای آب هیرمند را از افغانستان به سویی منحرف کرده که اصلا در طول تاریخ چنین مسیری نبوده و آن را به مناطق غیر قابل زراعت منتقل کرده اند تا مانند دولت پیشین افغانستان از این طریق .

- ایسنا/خراسان رضوی یک تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: طالبان خیلی هدفمند در حال حقه زدن است و مسیرهای آب هیرمند را از افغانستان به سویی منحرف کرده که اصلا در طول تاریخ چنین مسیری نبوده و آن را به مناطق غیر قابل زراعت منتقل کرده اند تا مانند دولت پیشین افغانستان از این طریق به عنوان حربه فشار علیه ایران استفاده کنند.

دکتر احمد فاطمی نژاد در گفت وگو با ایسنا در خصوص دیدگاه ایران نسبت به حکومت طالبان اظهار کرد: دیدگاه فعلی ایران نسبت به دولت افغانستان دیدگاهی 2 بعدی است.

ایران از طرفی به دلیل مسائل انسانی، امنیتی و اقتصادی در تلاش است با حکومت طالبان مناسباتی داشته باشد تا همکاری های لازم انجام شود و تنشی میان 2 دولت شکل نگیرد و از طرف دیگر برنامه های درازمدتی که جامعه بین الملل برای افغانستان دارد، مطرح است.

وی ادامه داد: در موضوع طالبان، ایران طی یک سال اخیر عمدتا در همان سمتی ایستاد که جامعه بین المللی قرار دارد و خواهان شکل گیری حکومتی فراگیر با حضور قومیت های مختلف از جمله قومیت های نزدیک به ایران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقه طالبان برای دور زدن حقابه ایران از رود هیرمند

حقه طالبان برای دور زدن حقابه ایران از رود هیرمند