مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 10:202022-11-23اقتصادي

تسهیل در صادرات و واردات اولویت دولت سیزدهم است


یکی از سیاست ها و اولویت های اصلی دولت سیزدهم تسهیل تردد در مرزها و افزایش امکانات ترانزیتی و تسهیل در صادرات و واردات است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عابدین خرّم صبح چهارشنبه در حاشیه سفر به شهرستان جلفا در گفتگو با خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه یکی از سیاست های دولت سیزدهم تسهیل تردد در مرزها و افزایش امکانات ترانزیتی و تسهیل در صادرات و واردات است، در دو سوی مرز ایران و جمهوری آذربایجان شرایط قابل قبولی ایجاد شده است.

وی گفت: امسال با توجه به برنامه ریزی های انجام شده برای افزایش تسهیلات مرزی، میزان ترانزیت در مرزهای ایران جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان 40 درصد افزایش یافته، اما بر اساس ارزیابی هایی که انجام شده، به رغم افزایش خوب در شاخص های مرزی و تبادلات بین دو طرف باید برخی از موانع و مشکلات با هماهنگی طرف مقابل برطرف شود.

وی ادامه داد: تمهیدات لازم در جهت تسهیل ترانزیتی صادرات واردات و تردد مسافران برای رفت و آمد در دو سوی مرز انجام شده و در مدیریت جدید منطقه آزاد ارس نیز اتفاقات خوبی افتاده است.

خرّم با اشاره به اینکه در هر حال باید ارزیابی ها ادامه داشته باشد، گفت: با مناسب سازی و تسهیل تردد، افزایش ترانزیت و سهولت در تبادل کالا موجب شده تا میزان تبادلات تجاری و کالایی به لحاظ وزنی و عرضی افزایش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تسهیل در صادرات و واردات اولویت دولت سیزدهم است

تسهیل در صادرات و واردات اولویت دولت سیزدهم است