مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 10:002022-11-23فرهنگي

بر چگاسفلی نظارت کنید


در محوطه باستانی چگاسفلی بهبهان دفتر فرهنگی برای نظارت و مراجعه گردشگران و افراد وجود ندارد.

- ایسنا/خوزستان یک دوستدار میراث فرهنگی می گوید: در محوطه باستانی چگاسفلی بهبهان دفتر فرهنگی برای نظارت و مراجعه گردشگران و افراد وجود ندارد.

دولتی مختاران در گفت وگو با ایسنا با تاکید بر لزوم ایجاد دفتر فرهنگی و توجه به محوطه باستانی چگاسفلی بیان کرد: محوطه باستانی چگاسفلی به شدت در معرض خطرات طبیعی و انسانی است و همچنان به حال خود رها شده است.

وی با بیان اینکه کهن ترین آثاری که در کاوش های اخیر از محوطه چگاسفلی به دست آمده متعلق به پنج تا چهار هزار سال پیش از میلاد است، اضافه کرد: به آثار گران بهای کشف شده در محوطه باستانی چگاسفلی نه تنها توجهی نشده بلکه در حال حاضر به حال خود رها شده اند و همین امر به تخریب چگاسفلی توسط غارتگران میراث فرهنگی در بهبهان منجر شده است.

او با اشاره به اینکه شهر شش هزارساله چگاسفلی با خلیج فارس 20 کیلومتر فاصله دارد، خاطرنشان کرد: چگاسفلی یک محوطه آیینی مربوط به شش هزار سال پیش است و شواهد به دست آمده از این محوطه باستانی ما را به جامعه ای ناشناخته در گذشته راهنمایی می کند.

این دوستدار میراث فرهنگی یادآور شد: محوطه باستانی چگاسفلی با وجود ارزش تاریخی که دارد در نیم قرن اخیر همواره مورد تعرض قرار گرفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بر چگاسفلی نظارت کنید

بر چگاسفلی نظارت کنید