مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 09:352022-11-23فرهنگي

کاروانسرای تاریخی میان کتل کازرون به بوتیک هتل تبدیل می شود


سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس برنامه ریزی برای تبدیل کاروانسرای تاریخی میان کتل کازرون به بوتیک هتل خبر داد.

- ابراهیم بختیاری چهارشنبه 2 آذر در حاشیه بازدید از کاروان سرای تاریخی میان کتل در شهرستان کازرون، گفت: پیشینه این کاروان سرای تاریخی به دوره صفوی بازمیگردد.

این بنا یکی از آثار فاخر با معماری بسیار زیبا و منحصربه فرد در استان فارس است که به زودی با تغییر کاربری به اقامتگاه (بوتیک هتل) و یکی از جاذبه های اصلی گردشگری شهر کازرون و استان فارس تبدیل می شود.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس افزود: طبق پیش بینی های انجام شده این کاروانسرا پس از اتمام مرمت تحت نظر کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان و تجهیز آن به طور حتم به یکی از پربازدیدی ترین اماکن تاریخی و گردشگری شهر کازرون تبدیل خواهد شد.

بختیاری افزود: در بازدید از این اثر ملی و بررسی اسناد و مدارک موجود مشاهده شد، این کاروانسرا مالک خصوصی دارد و سرمایه گذار این بنای تاریخی نه تنها تمام موارد و مسائل زیست محیطی را رعایت کرده بلکه با بهره برداری از این اثر بسیاری از مشکلات زیستی منطقه مرتفع و مطابق کدهای توسعه پایدار گردشگری نسبت به اشتغال و انتفاع جامعه محلی و روستای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاروانسرای تاریخی میان کتل کازرون به بوتیک هتل تبدیل می شود

کاروانسرای تاریخی میان کتل کازرون به بوتیک هتل تبدیل می شود