مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 08:302022-11-23بين الملل

سازگاری با کم آبی، نسخه ای برای نجات شرق کشور


تنش آبی و خشکسالی در شرق کشور سابقه ای 30 ساله دارد و رخسار ترک خورده زمین برای مردمان این خطه، تصویر و دردی آشناست که دیگر چاره ای جز سازگاری با آن ندارند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، خشکسالی های پیاپی در شرق کشور این پیام هشدارآمیز را مدام در گوش ساکنان این خطه تکرار می کند که آنان در سرزمینی خشک زندگی می کنند که منابع آب زیرزمینی آن به کمترین میزان خود رسیده و هر سال وضعیت حادتری از تنش آبی را تجربه خواهند کرد.

به اعتقاد کارشناسان در این شرایط بحرانی و با کاهش روزافزودن حجم بارندگی ها، نمی توان به جبران کسری منابع آبی زیرزمینی از طریق بارشها در آینده نزدیک امید داشت، لذا باید همین شرایط را پذیرفت و برای سخت تر نشدن وضعیت کنونی، دست به کار شد و تدبیری کرد.

از این رو در چند سال اخیر تدوین روشهای سازگاری با کم آبی در قالب سند سازگاری با کم آبی برای استانهای مختلف کشور از جمله استانهای شرقی مورد تاکید قرار گرفته است که استان خراسان رضوی این سند را در سال 97 عملیاتی کرد.

در این سند با عنوان نقشه راه مدیریت آب استان وظایف و تکالیف همه دستگاه های متولی حوزه آب جزء به جزء مشخص شده و بر اساس آن بحث هوشمندسازی، اصلاح شبکه های انتقال آب و توزیع آب در این سند تدوین شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازگاری با کم آبی، نسخه ای برای نجات شرق کشور

سازگاری با کم آبی، نسخه ای برای نجات شرق کشور