مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 23:252022-11-22اقتصادي

افزایش 40 درصدی ترانزیت در مرزهای ایران و جمهوری آذربایجان و نخجوان


امسال با توجه به برنامه ریزی های انجام شده برای افزایش تسهیلات مرزی، میزان ترانزیت در مرزهای ایران جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان 40 درصد افزایش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از جلفا، عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی امروز در سفر به شهرستان جلفا، ضمن بازدید از چند واحد صنعتی، در پایانه مرزی این شهرستان حضور یافت و در جلسه ای با حضور مسئولان استان و منطقه آزاد ارس، مسائل و مشکلات گمرکی و مرزی را بررسی کرد.

وی در پایان این جلسه در جمع بندی سفر خود به شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس، گفت: با توجه به اینکه یکی از سیاست های دولت سیزدهم تسهیل تردد در مرزها و افزایش امکانات ترانزیتی و تسهیل در صادرات و واردات است، در دو سوی مرز ایران و اکنون رفت و آمد به مرزها به شدت افزایش یافته و تقریباً به حالت قبل از کرونا رسیده است؛ بر این اساس هماهنگی های امنیتی و مرزبانی در جهت تسهیل در تردد ها و تبادلات کالایی و تجاری بیش از این انجام می شود تا رضایتمندی مسافران و تجار بیش از پیش افزایش و تسهیل در رفت و آمدها و تبادلات کالایی انجام شود.

خرّم یادآور شد: موارد ذکر شده ارزیابی شده، ولی هنوز برخی مسائل در حوزه تعرفه ها وجود دارد که باید طرف مقابل این موانع و محدودیت ها را به طور کامل برطرف کند؛ البته این مسائل را با سر کنسول ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 40 درصدی ترانزیت در مرزهای ایران و جمهوری آذربایجان و نخجوان

افزایش 40 درصدی ترانزیت در مرزهای ایران و جمهوری آذربایجان و نخجوان