مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 15:302022-11-22اقتصادي

اجرایی طرح نهال کاری در 110 هکتار از زمین های کویر میقان اراک


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان های خبرگزاری دانشجو، سینا دودانی، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی مرکزی از اجرای طرح نهال کاری در کویر میقان خبر داد و گفت: - معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: طرح نهال کاری، مراقبت و آبیاری در 110 هکتار از زمین های جنوب کویر میقان اراک با همکاری شرکت املاح معدنی ایران اجرا شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان های خبرگزاری دانشجو، سینا دودانی، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی مرکزی از اجرای طرح نهال کاری در کویر میقان خبر داد و گفت: تاغ و قره داغ از جمله گونه های کشت شده در این زمین ها است و کشت این نهال ها با هدف کنترل فرسایش بادی و تثبیت شن های روان در کویر میقان اراک انجام شده است.

دودانی اعتبار هزینه شده در این طرح را پنج میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: کاشت نهال در اراضی جنوبی کویر میقان این شهرستان بر اساس مطالعات و به روز رسانی مناطق تحت تاثیر کانون بحرانی فرسایش بادی کشور که در سال 98 توسط سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تهیه و ابلاغ شد، انجام شده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به همجواری این طرح با قطب صنعتی و فرودگاه اراک، اجرای این طرح نقش مهمی در کنترل شن های روان و جلوگیری از تولید گرد و غبار در منطقه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرایی طرح نهال کاری در 110 هکتار از زمین های کویر میقان اراک

اجرایی طرح نهال کاری در 110 هکتار از زمین های کویر میقان اراک