مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 15:112022-11-22اقتصادي

ابلاغ طرح الگوی کشت در کهگیلویه و بویراحمد/ برنامه جهاد کشاورزی برای افزایش کشت کلزا


رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از ابلاغ طرح الگوی کشت در استان خبر داد و گفت: در این طرح سطح زیر کشت برخی محصولات افزایش و برخی دیگر کاهش می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، سید علی معتمدی از ابلاغ دستور اجرای طرح الگوی کشت خبر داد و گفت: طرح الگوی کشت در کهگیلویه و بویراحمد براساس ظرفیت ها، پتانسیل ها و وضعیت موجود سطح زیر کشت انجام می شود که براساس این ظرفیت ها سطح زیر کشت برخی محصولات افزایش یا کاهش خواهد داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال که سطح زیر کشت کدام محصول افزایش و کدام محصول کاهش می یابد، افزود: کاهش و افزایش سطح زیر کشت براساس سیاست های کشوری و الگوی استان است، در طرحی که ابلاغ شده سطح زیر کشت 23 محصول در کشت آبی و 11 محصول در کشت دیم افزایش یا کاهش می یابد.

معتمدی در ادامه با اشاره به مشوق برای کشت برخی محصولات گفت: برای کشت چهار محصول اساسی از جمله کلزا و گندم، مشوق هایی در دستور کار قرار گرفته و حمایت هایی صورت می گیرد که سطح زیر کشت این محصولات افزایش پیدا کند.

وی عنوان کرد: سال گذشته به دلیل ایرادی که در توزیع بذر کلزا وجود داشت 250 هکتار از اراضی سطح کشت این محصول در استان با مشکل مواجه شد و باعث کاهش انگیزه کلزاکاران شد اما امسال مشکل سبزی بذر کلزا رفع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابلاغ طرح الگوی کشت در کهگیلویه و بویراحمد/ برنامه جهاد کشاورزی برای افزایش کشت کلزا

ابلاغ طرح الگوی کشت در کهگیلویه و بویراحمد/ برنامه جهاد کشاورزی برای افزایش کشت کلزا