مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 14:152022-11-22بين الملل

پکن: آمریکا سیاست چین واحد را مخدوش کرده است


وزیر دفاع چین در جریان دیدار با همتای آمریکایی خود، گفت که واشنگتن سیاست «چین واحد» را مخدوش کرده و با عرضه سلاح به تایوان، به تشدید تنش در این تنگه دامن زده است.

- وزیر دفاع چین در جریان دیدار با همتای آمریکایی خود، گفت که واشنگتن سیاست چین واحد را مخدوش کرده و با عرضه سلاح به تایوان، به تشدید تنش در این تنگه دامن زده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از تاس، وی فنگ هه، وزیر دفاع چین در ملاقات با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، واشنگتن را به مخدوش کردن سیاست چین واحد و تشدید تنش در تنگه تایوان متهم کرد.

فنگ هه که در حاشیه نشست وزرای دفاع شرکای گفتمانی آسه آن با آستین، دیدار می کند، کفت: آمریکا در برهه ای مشخص به دفعات سیاست چین واحد را تضعیف، تخریب و مخدوش کرده؛ به طور مکرر برای تایوان سلاح فراهم آورده و مقامات عالیرتبه به این جزیره فرستاده و باعث تشدید تنش ها در تنگه تایوان شده است.

ملاقات قبلی وزرای دفاع چین و آمریکا در ماه ژوئن در سنگاپور و در حاشیه اجلاس امنیتی منطقه ای موسوم به گفتمان شانگری لا صورت گرفته بود.

با این حال، پس از سفر جنجالی و تحریک آمیز نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در ماه آگوست، روابط پکن و واشنگتن تیره و تار و گفتمان وزرای دفاع دو کشور متوقف شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پکن: آمریکا سیاست چین واحد را مخدوش کرده است

پکن: آمریکا سیاست چین واحد را مخدوش کرده است