مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 13:452022-11-22سياسي

شورای شهر تهران اولین پارلمان تصویب کننده اهدای عضو


مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایران گفت: مدیریت شهری دوره ششم اولین پارلمان شهری است که طرحی را برای اهدای عضو به تصویب می رساند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سوده نجفی رییس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتمین جلسه شورا در جریان بررسی طرح تکریم و نکوداشت از خانواده های جان بخش اهدا کننده اعضای پیوند با بیان اینکه آمار اهدای عضو در افراد مبتلا به مرگ مغزی همچنان به سطح قابل قبولی نرسیده است، اظهار کرد: 2 هزار و 500 نفر نیازمند به عضو در طول سال جان خود را از دست می دهند و این در حالی است که بیش از پنج هزار نفر بر اثر مرگ مغزی فوت می کنند.

وی همچنین تصریح کرد: شهرداری تهران موظف است با همکاری با سایر دستگاه های متولی نسبت به بسترسازی برای فرهنگ سازی و سایر اقدامات حمایتی در این زمینه برنامه ریزی کند.

کتایون نجفی زاده مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایران نیز گفت: در حال حاضر بیش از 60 واحد اهدای عضو در کشور داریم؛ اقداماتی که در ایران انجام می شود، به عنوان یک مدل در دیگر کشورها همچون آمریکا و کانادا مورد توجه قرار می گیرد.

وی افزود: اقداماتی که صورت می گیرد، در بدنه دولت بسیار سخت است؛ چرا که نیاز به آموزش جدی دارد، لذا انجمن اهدای عضو، بازوی وزارت بهداشت در این زمینه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای شهر تهران اولین پارلمان تصویب کننده اهدای عضو

شورای شهر تهران اولین پارلمان تصویب کننده اهدای عضو