مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 12:502022-11-22سياسي

شیوع احتمالی ویروس آنفلوآنزای فوق پرندگان با حساسیت رصد شود


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و مهاجرت پرندگان آبزی به این استان گفت: باید شیوع احتمالی ویروس آنفلوآنزا فوق پرندگان با حساسیت رصد شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سید علی مهاجر در جلسه ستاد پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گلستان اظهار کرد: با آغاز فصل سرما، آمادگی و هماهنگی لازم برای مقابله با شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان باید تقویت شود و ضرورت دارد تا نهادهای دخیل برای پیشگیری و مقابله با گسترش این بیماری، با نهایت حساسیت وارد عمل شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان افزود: در صورت مشاهده علائم اولیه باید هوشیاری و آمادگی لازم برای مدیریت این بیماری وجود داشته باشد تا بتوانیم اقدام عملیاتی موثر انجام دهیم و از متضرر شدن مردم جلوگیری کنیم.

وی تاکید کرد: مطمئناً سهل انگاری و عادی انگاری موضوع باعث بروز این بیماری شده و کنترل آن را بسیار سخت خواهد کرد و تهدیدی برای صنعت طیور و در نهایت برای امنیت غذایی خواهد بود.

مهاجر افزود: اطلاع رسانی و آموزش به موقع با استفاده از ظرفیت رسانه ملی و سایر رسانه ها، پایگاه های بسیج و تشکل های مردمی، شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران در آموزش و آگاه سازی مردم، در کنترل بیماری بسیار موثر خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع احتمالی ویروس آنفلوآنزای فوق پرندگان با حساسیت رصد شود

شیوع احتمالی ویروس آنفلوآنزای فوق پرندگان با حساسیت رصد شود