مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 12:202022-11-22اقتصادي

گسترش تعامل های علمی و آموزشی بین انجمن بیماری شناسی گیاهی و مرکز ملی ذخایر ژنتیکی


در بازدید رییس انجمن بیماری شناسی گیاهی از مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، بر همکاری و تعامل های علمی، آموزشی و پژوهشی بین دو نهاد تأکید شد.

- در بازدید رییس انجمن بیماری شناسی گیاهی از مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، بر همکاری و تعامل های علمی، آموزشی و پژوهشی بین دو نهاد تأکید شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رییس انجمن بیماری شناسی گیاهی به همراه اعضای هیات مدیره این انجمن، از بانک های زیستی، فعالیت ها و طرح های فناورانه در دست اجرای مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاد دانشگاهی بازدید کردند.

دکتر رضا آذربایجانی، سرپرست مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران به تبیین اهداف و فعالیت های مرکز پرداخت و گفت: در ماموریتی که از حدود 14 سال قبل به عهده مرکز نهاده شده است، تلاش زیادی برای استاندارسازی روش ها در چهار حوزه فعالیتی براساس الگوهای بین المللی بیوبانک ها انجام شده است.

وی افزود: در کشور، بانک ژن های مختلفی وجود دارد که قدمت آنها حتی بیشتر از مرکز است، ولی این مرکز مشابه بیوبانک های دنیا، زیست بانکی است که علاوه بر هدف حفاظت از ذخایر ژنتیکی و زیستی، به ارائه نمونه های زیستی و خدمات تخصصی از اول راه اندازی پرداخته است که این موضوع، مرکز را از سایر کلکسیون های موجود در کشور متمایز می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گسترش تعامل های علمی و آموزشی بین انجمن بیماری شناسی گیاهی و مرکز ملی ذخایر ژنتیکی

گسترش تعامل های علمی و آموزشی بین انجمن بیماری شناسی گیاهی و مرکز ملی ذخایر ژنتیکی