مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 10:362022-11-22پزشكي

کاهش مراجعات برای اهدای خون/ ذخایر خونی مازندران به 4 روز رسید


مدیرکل انتقال خون مازندران با اعلام اینکه وضعیت عادی ذخیره خون در مازندران باید بین 8 تا 9 روز باشد، گفت: د رحال حاضر ذخایر خونی مازندران به حدود 4روز رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازعبدالله محمدی فیروزجایی مدیرکل انتقال خون مازندران صبح امروز درباره وضعیت ذخایر خونی در استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ابتلای بسیاری از اهدا کنندگان مستمر خون به آنفلوآنزا، سرماخوردگی و شده است.

وی افزود: در پیگیری های متعدد با اهدا کنندگان مستمر و باسابقه متوجه درگیری بیماری آنان و خانواده های شان شدیم و به همین دلیل اهدا خون توسط این افراد به نصف کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل انتقال خون مازندران بیان کرد: اگر کاهش مراجعه اهداکنندگان خون طی روزهای آینده هم یا همین وضعیت تداوم یابد، با کمبود جدی خون و تامین آن برای بیمارستان ها مواجه می شویم.

محمدی فیروزجایی با اعلام اینکه وضعیت عادی ذخیره خون در مازندران باید بین 8 تا 9 روز باشد، اضافه کرد: درحال حاضر ذخایر خونی مازندران به حدود 4روز رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه در مراکز و پایگاه های انتقال خون پروتکل های بهداشتی به صورت کامل رعایت می شود، خاطرنشان کرد: جای هیچ گونه نگرانی بابت شیوع بیماری و احتمال بروز مشکل برای اهدا کنندگان وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش مراجعات برای اهدای خون/ ذخایر خونی مازندران به 4 روز رسید

کاهش مراجعات برای اهدای خون/ ذخایر خونی مازندران به 4 روز رسید