مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 10:322022-11-22اقتصادي

تیغ پتروشیمی بر گلوی تالاب شادگان/ تالاب با زهاب نیشکر زنده است


علاوه بر فعالیت شرکت فولاد و تأمین نشدن حق آبه که وضعیت اسفناکی را برای تالاب شادگان رقم زده، این بار اجرای طرح پتروشیمی در محدوده تالاب بر نگرانی مردم و فعالان محیط زیست افزوده است.

- خبرگزاری مهر ؛ گروه استان ها: تالاب شادگان که شاید این روزها حال و روز خوشی ندارد و قصه پر غصه آن از وقتی شروع شد که پای نفت به سرنوشت آن باز شده و در بالادست این تالاب با احداث سد مارون یک میزان حق آبه تالاب شادگان نیز کمتر شد.

این در حالی است که نام تالاب شادگان مثل تالاب هورالعظیم در فهرست قرمز تالاب های در معرض خطر نابودی و خروج از کنوانسیون تالاب ها (کنوانسیون رامسر) قرار دارد؛ از طرفی احداث فولاد شادگان در حریم و محدوده تالاب شادگان عامل دیگری در به شماره افتادن نفس تالاب بوده و از طرفی دیگر هم کاهش قابل توجه بارندگی ها، خشکسالی، تغییر اقلیم (افزایش گرمای زمین و میزان تبخیر آب) و بحران کم آبی نیز باعث تسریع و تشدید خشکی تالاب شادگان شده است.

این روزها هم پای طرح پتروپالایش به فهرست بلندبالای متجاوزان به حریم و محدوده تالاب نگون بخت شادگان باز شده است؛ یعنی برنامه ریزی شده تا پتروشیمی به عنوان یکی از صنایع آب بر در محدوده تالاب شادگان کلنگ زنی و احداث شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تیغ پتروشیمی بر گلوی تالاب شادگان/ تالاب با زهاب نیشکر زنده است

تیغ پتروشیمی بر گلوی تالاب شادگان/ تالاب با زهاب نیشکر زنده است